Pages


I made this widget at MyFlashFetish.com.

SLOGAN 1MALAYSIA


I made this widget at MyFlashFetish.com.

11/13/2011

Gaji Minimum Di Selangor Sebanyak RM1500 Bermula Awal Tahun 2012!!

gaji minimum selangor 2 Gaji Minimum Di Selangor Sebanyak RM1500 Bermula Awal Tahun 2012!!
Seperti yang kerajaan Selangor janjikan sebelum ini, dasar gaji minimum di Selangor akan dilaksanakan pada awal tahun 2012. Walaubagaimanapun…..
Pelaksanaan gaji minimum di Selangor, yang diumumkan setakat ini hanya merangkumi :
  • Syarikat-syarikat berkaitan dengan kerajaan negeri Selangor
  • Syarikat tersebut mestilah dalam keadaan stabil
Jikalau ia melepasi kedua-dua garis panduan seperti di atas, semua kakitangan akan mendapat faedah dengan dasar gaji minimum di Selangor sebanyak RM1500. Walaubagaimanapun, bentuk pelaksaan yang lebih terperinci belum diketahui setakat ini. Antara syarikat berkaitan kerajaan negeri Selangor yang bakal terlibat dalam dasar baru kerajaan negeri Selangor ini, antaranya ialah :
gaji minimum selangor Gaji Minimum Di Selangor Sebanyak RM1500 Bermula Awal Tahun 2012!!
Selangor hari ini mendahului kerajaan persekutuan dalam melaksanakan dasar gaji minimum, dengan janji untuk membayar RM1,500 sebagai gaji permulaan di syarikat-syarikat milik kerajaan negeri mulai tahun depan.
  • Jika syarikat-syarikat milik kerajaan negeri yang stabil akan dilaksanakan dasar gaji minimum di Selangor
  • Manakala syarikat-syarikat milik kerajaan negeri yang kurang stabil diberikan peruntukan dana RM10 juta supaya kenaikan gaji dapat dilaksanakan
  • Selepas dilihat berjaya, dasar ini akan diperluaskan kepada syarikat-syarikat yang lain pula
Pengumuman bagi permulaan dasar gaji minimum di Selangor dilakukan oleh Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ketika membentangkan bajet 2012 negeri Selangor di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor. Buat masa ini, kakitangan kerajaan negeri masih belum boleh merasai dasar tersebut yang akan dilaksanakan tidak lama lagi kerana ia tertakluk di bawah kerajaan persekutuan.
Dalam pada masa yang sama berjuta-juta pekerja di Malaysia masih lagi mengharapkan dasar gaji minimum di Malaysia “diberikan perhatian” segera & serius oleh kerajaan persekutuan sekurang-sekurangnya membantu menangani masalah kemiskinan di Malaysia.

No comments:

Post a Comment

Lagu pilihan hari ini